Vaši zaměstnanci reprezentují vás samotné. Proto byste měli věnovat dostatečnou pozornost jejich výběru. Na co se zaměřit?
 ženy a muž
První dojem
Ne vždy mu můžeme věřit, ale vy jste ten, kdo rozhodne, proto by vaše intuice měla být jedním ze silných vodítek. Pokud se vám na člověku něco nezdá při prvním setkání, opravu věříte, že se to časem změní?
Vizáž
Oblečení, účes, postoj, gesta – toto vše vám napoví, jestli člověk naproti vám je vhodný pro práci, kterou nabízíte. Od chůvy k vašim pěti dětem asi nebudete očekávat stejné oblečení a účes jako od tatéra ve vašem studiu.
Slovník
Z hlediska komunikace jsou důležité dvě věci. Co lidé říkají a jak to říkají. Snažte se zaměřit na obojí. Hovoří daný člověk slušně a uctivě? Dokáže ovládat svůj jazyk? Mají jeho sdělení obsah? Papouškuje naučené fráze nebo jeho řeč přináší něco nového, inspiruje?
Pravdivý životopis
Životopis dotyčného na vás pravděpodobně udělal dojem, proto před vámi sedí. Přesto si raději ověřte, jestli vše, co o sobě potenciální zaměstnanec tvrdí, je pravdivé. Někdo může mít dar velmi kreativně přibarvovat realitu.
Zkušenosti a dovednosti
Nemusíte nutně přijímat člověka se zkušeností v daném oboru, třeba hledáte člověka nepoznamenaného, aby přijal filozofii vašeho podniku. Přesto prozkoumejte, jaké zkušenosti ať už v oboru nebo životní, tento člověk získal. Může vás zajímat, jestli sportuje (umí se překonávat), cestuje (poznal odlišné kultury) nebo se podílí na dobrovolnické činnosti (má vyšší morální kredit). Vše, čemu se věnuje, je pro vás ukázkou jeho priorit.
Motivace
Určitě položte klasickou otázku: „Proč chcete pracovat právě pro nás?“. Z odpovědi vyčtete prakticky vše, co potřebujete vědět. Nechcete přece někoho, kdo by se chtěl stát vaším zaměstnancem jenom proto, že nemusí cestou do práce přestupovat nebo proto, že obědovou přestávku plánuje trávit se známým z protější kanceláře.
podání ruky
Mzda
Většina uchazečů o práci doufá, že jim nepoložíte otázku, jak vysokou mzdu by si představovali. Přesto jim ji položte. Odpověď vám umožní udělat si obrázek o racionalitě úsudku dotyčného a dozvíte se, na kolik si sám sebe cení. A to je velmi důležité vědět.
Rada na závěr: Při pohovorech mějte oči otevřené, všímejte si detailů a nepodceňujte své pocity.


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup