Pokud patříte k majitelům vozů, jejichž výfukové plyny jsou,,bezbarvé“, potom je gratulace na místě. Pokud je to naopak, potom zbystřete a zkuste zajet s autem do servisu. Barevné varianty, které se mohou vyskytnout jsou celkem tři. Černá, bílá a modrá. A co která barva znamená?
Černý kouř
Pokud motor vašeho vozidla je upravený a turbodieslový, můžete zůstat v klidu. V tomto případě je černá barva vcelku obvyklá. V opačném případě může černý kouř poukazovat na několik možných závad.
· Možná nutná výměna vzduchového filtru (s největší pravděpodobností bude zanešený)
· Jiné překážky v sání
· Ucpané zpětné palivové vedení
· Protékající vstřiky
Modrý kouř
Ten je jednou z nejhorších možných variant, které se mohou u vašeho vozidla vyskytnout. Tato barva kouře totiž signalizuje přítomnost oleje tam, kde nemá co dělat. Ve spalovacím systému. Jak se tam dostane? Možností je několik. Poškozený píst, dřík ventilu nebo i jiné těstnění v těchto místech. Pokud zpozorujete, že váš automobil zanechává modrou, kouřovou stopu, zajeďte co nejdříve do servisu, kde zkušení automechanici zjistí příčinu a opraví ji. Čím déle budete automobil nechávat napospas osudu, tím více bude trpět vaše peněženka.
Bílý kouř
Můžete ho pozorovat převážně v zimním období nebo při ranních odjezdech např. do zaměstnání, kdy je motor tzv. studený. Jedná se totiž o páru, která vzniká zahříváním vlhkosti, která se usadila ve výfukovém potrubí. Po zahřátí motoru, obvykle po pár kilometrech by tento jev měl vymizet.
Pokud je ale parné letní odpoledne a vy přesto pozorujete bílý dým, vycházející ze zadní části vašeho vozu, nemusí to být zpravidla dobré znamení. Nejčastější příčinou bývá prasklé těsnění hlavy válců, tím pádem i prosakující chladící kapalina, která se dostává ven jako pára.
Neignorujte tyto varovné signály. Auto se vám tímto způsobem snaží dát najevo, že by rádo sloužilo ještě dlouhá léta, ale momentálně potřebuje návštěvu servisu, aby tomu tak mohlo být.
Nezařazené